سرگل و پوشال یعنی چی؟؟

1399/06/01

سرگل و پوشال یعنی چی؟؟

۳.۰(۰)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید زعفران به فروشگاه رفتید و فروشنده چندین نوع زعفران مختلف ، با قیمت و ظاهر متفاوت معرفی کرده است.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید زعفران به فروشگاه رفتید و فروشنده چندین نوع زعفران مختلف ، با قیمت و ظاهر متفاوت معرفی کرده است.

در این طلب قصد داریم با هر کدام از این انواع بیشتر آشنا شویم:

زعفران سرگل چیست؟

به قسمت خالص زعفران که در انتهای تاز زعفران قرار دارد زعفران سرگل می گویند.که اکثر افراد برای استفاده خودشان از این مدل زعفران استفاده می کنند.این مدل زعفران دارای رنگ طبیعی و کلاله های نسبتا ریزتری می باشد و از سفیدی بر خوردار نمی باشد .


مزایای زعفران سرگل

·         قیمت مناسب نسبت به مدل های زعفران

·         رنگدهی بالا و قدرتمند

·         ارزش بالای صادرات به خارج


زعفران پوشال قلمدار چیست؟

زعفران پوشال میزان خامه و سفیدی کمتری به همراه کلاله قرمز رنگ می باشد و در مقایسه با زعفران دسته به علت دارا بودن درصد بیشتر از کلاله، قدرت رنگ دهی بالاتری دارد.

رشته های قرمز آن کشیده و ضخیم تر است. و میزان زردی کلاله های زعفران نیز کمتر است و هیچ گونه گرده زعفرانی با خود ندارد. و قلم های آن بزرگتر و درشتر است.

مزایای زعفران پوشال

1.     خوش رنگ است

2.     عطر

3.     کلاله متصل بهم دارد

4.     انتهای کلاله سفیدی دارد.

5.     جنس زعفران درشت است.

6.     راست خشک شده باشد و دارای فرخوردگی نیست

7.     جنس کلاف و به هم پیوسته است.

قیمت پوشال نسبت به سایر انواع زعفران یعنی زعفران نگین و زعفران سرگل  ارزانتر است چون به همراه کلاله زعفران مقداری خامه نیز وجود داردو قیمت خامه(ریشه ) به نسبت کلاله خیلی ارزانتر است، همچنسن زعفران پوشال نسبت به سرگل به دلیل داشتن ریشه (خامه) عطر بیشتری دارد.

زعفران سرگل فاقد هر گونه زردی می باشد و قلم های آن شکستگی دارد، اما در پوشال معمولا سه شاخه زعفران (کلاله) به هم وصل هستند و در انتهای آن مقداری زردی وجود دارد .

زعفران سرگل نسبت به پوشال مرغوب تر است و پوشال قلمدار  گاهی موارد جهت صادرات زعفران نیز استفاده می گردد.


  نظرات

هنوز نظری ثبت نشده است

آخرین مقالات